ICT

Het beheer van de centrale ICT voorzieningen voor de BGT ligt bij het Kadaster. Zij beheren het portaal BRAVO, waarin bronhouders hun mutaties aanleveren. Vervolgens worden vanuit BRAVO deze mutaties verwerkt in de Landelijke Voorzieningen. Ook de applicatie waarmee terugmeldingen kunnen worden beheerd, wordt door het Kadaster beheerd. Op deze pagina vindt u alle informatie rondom de centrale BGT voorzieningen: mededelingen, naslagwerken en eventuele storingen.

Hebt u een vraag waarop u het antwoord niet kon vinden? Neem dan contact op met Klantcontactcenter BGT van het Kadaster op telefoonnummer 088 - 183 46 00 of per email op bgt@kadaster.nl. De Kadaster medewerkers zijn u op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur graag van dienst.

Naast de centrale voorzieningen om de BGT te beheren, gebruiken BGT-bronhouders ook decentrale bronhoudersoftware om de mutaties in de BGT aan te maken en te versturen naar BRAVO. Ook worden met de bronhoudersoftware andere mutaties ontvangen. Informatie over deze bronhoudersoftware is niet op deze pagina te vinden. Hiervoor wordt verwezen naar de verschillende leveranciers die deze software aanbieden.

BRAVO

Via het BRAVO-portaal kunnen Bronhouders mutatieleveringen aanbieden ter registratie in de Landelijke Voorziening (LV-BGT). Dit kan door mutatiebestanden te uploaden in het webportaal of door middel van een automatische koppeling (berichtenverkeer).

TERUGMELDINGEN

Gebruikers van de BGT kunnen vermoedelijke fouten melden om de kwaliteit van de registratie te waarborgen. De bronhouders onderzoeken deze terugmeldingen en zorgen voor de afhandeling. BGT-bronhouders gebruiken de Terugmeldbeheerapplicatie of de Terugmelding Bronhouder API om deze te verwerken.

De terugmeldingen zijn hier in te zien. U dient hiervoor wel geautoriseerd te zijn door uw MijnKadaster beheerder.

Meer informatie hierover op de Kadasterpagina over terugmeldingen beheren.