Help, er zit een fout in mijn bestand! Wat nu?

10 feb 2021

Help, er zit een fout in mijn bestand! Wat nu?

Deze vraag hebben wij de afgelopen jaren regelmatig voorbij zien komen. Als een mutatielevering wordt afgekeurd door BRAVO of LV-BGT, staat in het verwerkingsverslag vermeld waarom de levering is afgekeurd. Helaas is niet altijd duidelijk wat er dan precies fout is. Onze helpdeskmedewerker probeert je dan op weg te helpen. Als dat niet lukt, wordt de vraag doorgezet naar onze specialist. Na analyse komt de oorzaak dan vaak wel boven water.

Nieuwe werkwijze vanaf heden

Vanaf 10 februari zal dit echter anders lopen: het SVB-BGT stopt met de technische ondersteuning aan de bronhouder. Per 1 januari is het bureau SVB-BGT namelijk gestart met de overdracht van activiteiten aan het Kadaster.

Gezien de overdracht en het feit dat het hele land nu is opgevuld en de geometrische fouten in de BGT zijn opgelost, stoppen wij met onze technische ondersteuning aan de bronhouder. Voor hulp bij geometrische vragen en analyse van de uitkomsten van het verwerkingsverslag adviseren wij om contact op te nemen met uw softwareleverancier. Het beheer van de BGT en de tweedelijns helpdesk worden vanaf 1 juli 2021 door het Kadaster uitgevoerd.

Voor de eerste stappen blijven wij de service verlenen zoals je van ons gewend bent.

Tip: kijk ook vooral eens op de pagina BGT vragen over foutmeldingen in verwerkingsverslag – Kadaster.nl. Op deze pagina vind je een aantal documenten die je op weg kunnen helpen bij het oplossen van de fout.