Skip to content

Vakantietip: download BRAVO abonnementsbestanden op tijd

Rens Weenink
08 jul 2019
twitterlinkedinmail

“Help! Ik kan mijn abonnementenbestanden niet meer downloaden!”

Dit is bij ons een veelgehoorde kreet na de vakantieperiode.

In BRAVO zijn diverse bestanden maar beperkt houdbaar. Dit betekent dat zij een bepaalde periode beschikbaar zijn voor download.

De bestanden van een abonnementsgebied en de abonnement-gegevensbestanden (zoals de GML met het abonnementsgebied) zijn voor de duur van 30 dagen beschikbaar voor download. De teller gaat lopen op het moment dat de bestanden door BRAVO zijn aangemaakt.

Bestanden die ouder zijn dan de genoemde beschikbaarheidsperiode worden verwijderd en zijn in het BRAVO-portaal niet meer beschikbaar voor download.

Kortom, zorg altijd dat u uw bestand tijdig archiveert. Bent u voor langere tijd afwezig zorg dan dat een collega de bestanden tijdens uw afwezigheid kan downloaden.

Heeft uw collega nog geen BRAVO-account of niet de juiste rechten, geef dit dan aan via onze helpdesk: bgt@kadaster.nl Wij maken dit dan zo snel mogelijk voor u in orde.

twitterlinkedinmail
BRAVO: Onderhoud op zaterdag 16 november(info)