BRAVO en MMS worden AVG-proof!

Jenny Lisapaly-Pattiiha
20 jun 2019

In de zomer en het najaar van 2019 komen er nieuwe versies van Bravo en MMS uit. Beide releases staan in het teken van de AVG wetgeving en hebben daardoor consequenties voor het gebruik en beheer van wachtwoorden en email-adressen.
In het onderstaande wordt aangegeven welke impact dit op u als gebruiker heeft.

Wat gaat er voor u als gebruiker veranderen in de nieuwe releases van Bravo (19.2) en MMS (2.1) ?

  • Alle wachtwoorden  moeten qua opbouw aan bepaalde eisen voldoen (minimaal 8 karakters waaronder tenminste 1 hoofdletter, tenminste 1 kleine letter, tenminste 1 cijfer en tenminste 1 bijzonder teken)
  • Wanneer uw bestaande wachtwoord niet aan deze eisen voldoet zal u na de eerst keer dat u daarmee heeft ingelogd gevraagd worden om een nieuw wachtwoord aan te maken dat wel aan deze eisen voldoet
  • Wanneer uw bestaande wachtwoord al aan deze eisen voldoet hoeft u geen nieuw wachtwoord te kiezen
  • Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u dit op het inlogscherm aangeven. U ontvangt dan een email die een link bevat om een nieuw wachtwoord in te kunnen stellen
  • Wachtwoorden verliezen na een bepaalde termijn hun geldigheid. Deze termijn is ingesteld op 60 dagen. Vanaf 3 weken voorafgaande aan de vervaldatum ontvangt u wekelijks een email met het verzoek om tijdig een nieuwe wachtwoord in te stellen.
  • Wanneer u uw wachtwoord heeft laten verlopen wordt uw account geblokkeerd. U dient dan contact op te nemen met het Klant Contact Center (KCC) van het Kadaster met het verzoek om uw account opnieuw te activeren.
  • Na 6 foutieve inlogpogingen kunt u gedurende 5 minuten niet meer inloggen. Na nog eens 6 foutieve inlogpogingen wordt uw account geblokkeerd. U dient dan contact op te nemen met het Klant Contact Center (KCC) van het Kadaster met het verzoek om uw account opnieuw te activeren.
  • Uw sessie wordt automatisch afgesloten als er gedurende 60 minuten geen activiteit is geweest .
  • Na de roll-out zal de procedure rondom het aanmaken van nieuwe accountants en wijzigingen op uw e-mail adres anders worden. U zult van ons hiervoor te zijner tijd een handleiding ontvangen.
  • Conform AVG eisen zal het mogelijk om uw persoonsgegevens te downloaden.
  • Alle lege email-adressen en alle ‘ongeldige’ email-adressen zullen bij de uitrol automatisch worden vervangen door geldige email-adressen.

N.B. In de hier genoemde release van BRAVO (19.2) zal iedere gebruiker zelf via ‘Mijn instellingen’ kunnen aangeven of men op het (valide!) email-adres van het eigen account wel of geen notificatie-mails wenst te ontvangen.
Bij de uitrol zal voor alle accounts standaard worden ingesteld dat er WEL notificatie-mails naar het email-adres van dit account zullen worden gestuurd. Indien u dit niet wenst, kunt u dit zelf via ‘Mijn instellingen’ aanpassen.

Wanneer gaat het veranderen?

  • De nieuwe versie van Bravo wordt naar verwachting eind juli uitgerold.
  • De nieuwe versie van MMS wordt naar verwachting eind augustus uitgerold.

Bovenstaande data zijn streefdata. T.z.t. sturen wij u een update met de exacte datum van de nieuwe release van Bravo en MMS.

Wat wordt van u als gebruiker verwacht?

Na de uitrol:

  • Uw persoonlijke gegevens, met name uw email-adres, controleren via ‘Mijn instellingen’
  • Via ‘Mijn instellingen’ aangeven of u wel of niet notificatie-emails wilt ontvangen.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure voor het aanvragen van een nieuw account.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure met betrekking tot wachtwoorden.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure voor het wijzigen van een e-mailadres.

Instructies:
Gedetailleerde instructies met betrekking tot de AVG aanpassingen kunt u hier vinden.

Nog vragen?

Neem contact op met uw regisseur of mail naar info@svb-bgt.nl.