Skip to content

12 augustus 2019: BRAVO is AVG-proof!

André Boom
30 jul 2019
twitterlinkedinmail

(Bijgewerkt: 12-8-2019)
BRAVO 19.2.4 is live!!

Deze release staat in het teken van de AVG wetgeving, hetgeen consequenties heeft voor o.a. het gebruik en beheer van wachtwoorden en email-adressen.
In het onderstaande wordt aangegeven welke impact dit op u als gebruiker heeft.

Wat wordt er van u als gebruiker verwacht op 12 augustus (of z.s.m. daarna)?

  • U heeft een email ontvangen van noreply@svb-bgt.nl met de titel ‘Nieuw wachtwoord.’
    In deze mail staat een tijdelijk wachtwoord waarmee u in BRAVO kunt inloggen.
    Na het inloggen verschijnt een scherm met drie velden:
    ‘Oud wachtwoord’
    ‘Nieuw wachtwoord’
    ‘Herhaal wachtwoord’Bij ‘Oud wachtwoord’ vult u het wachtwoord uit de mail in.
    In de twee overige velden vult u 2x een nieuw, door u gekozen wachtwoord in.
    Dit moet voldoen aan de door AVG gestelde eisen.
    – Tenminste 8 karakters
    – Tenminste 1 hoofdletter
    – Tenminste 1 kleine letter
    – Tenminste 1 numerieke waarde
    – Tenminste 1 bijzonder tekenWork-around:
    Mocht u de genoemde mail onverhoopt niet hebben ontvangen dan kunt u ook als volgt te werk gaan:
    1. Start de BRAVO applicatie
    2. Vul in het login-scherm uw accountnaam in
    3. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
    4. U ontvangt een email met een link
    5. Klik op deze link en stel daarna een nieuw wachtwoord in op het scherm dat dan verschijnt
  • Uw persoonlijke gegevens, met name uw email-adres, controleren via ‘Mijn instellingen’
  • Via ‘Mijn instellingen’ aangeven of u wel of niet notificatie-emails wilt ontvangen.
  • Controleren dat uw emailtoepassing geen regels bevat waardoor ‘AVG-mails’ naar niet-persoonlijke mappen worden verplaatst. Voor mails die u in het kader van AVG ontvangt geldt:
    • Afzender = noreply@svb-bgt.nl
    • Titel bevat: ‘**BRAVO’ of ‘**MMS’ plus ‘account’ of ‘Nieuw wachtwoord’ of ‘wachtwoord reset’ of ‘wachtwoord verloopt’ of ‘wijziging mailadres’.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure voor het aanvragen van een nieuw account.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure met betrekking tot wachtwoorden.
  • Kennis nemen van de nieuwe procedure voor het wijzigen van een e-mailadres.

Wat gaat er voor u als gebruiker veranderen in de nieuwe releases van Bravo (19.2.4)?

ACCOUNTNAAM

  • Uw bestaande accountnaam blijft ongewijzigd.

WACHTWOORD

  • Uw wachtwoord blijft 60 dagen geldig. Vanaf 3 weken voorafgaande aan de vervaldatum ontvangt u wekelijks een email met het verzoek om tijdig een nieuwe wachtwoord in te stellen. Ook op de vervaldag zelf ontvangt u nog een reminder.
  • Wanneer u uw wachtwoord heeft laten verlopen wordt uw account geblokkeerd. U dient dan contact op te nemen met het Klant Contact Center (KCC) van het Kadaster met het verzoek om uw account opnieuw te activeren.
  • Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u dit op het inlogscherm aangeven. U ontvangt dan een email die een link bevat om een nieuw wachtwoord in te kunnen stellen
  • De procedure rondom het aanmaken van nieuwe accounts is veranderd. De eigenaar van het nieuwe account ontvangt de accountnaam per email. Enige tijd later wordt via een aparte email een tijdelijk wachtwoord toegezonden. Na hiermee ingelogd te hebben dient u een persoonlijk wachtwoord in te stellen.

INLOGGEN

  • Na 6 foutieve inlogpogingen kunt u gedurende 5 minuten niet meer inloggen. Na nog eens 6 foutieve inlogpogingen wordt uw account geblokkeerd. U dient dan contact op te nemen met het Klant Contact Center (KCC) van het Kadaster met het verzoek om uw account opnieuw te activeren.
  • Uw sessie wordt automatisch afgesloten als er gedurende 60 minuten geen activiteit is geweest .
  • De procedures rondom het aanmaken van nieuwe accounts en het wijzigen van uw e-mail adres zijn veranderd.

EMAIL-ADRES

  • Met ingang van maandag 12 augustus dient elk account over een geldig en binnen BRAVO uniek persoonlijke email-adres te beschikken. Situaties waarbij dit thans nog niet het geval is zullen na 12 augustus tijdelijk gedoogd worden. SVB-BGT zal in de betreffende gevallen de transitie van de email-adressen organiseren.
  • Wanneer uw account geen of een ongeldig email-adressen bevat zal dit op 12 augustus automatisch worden vervangen door het persoonlijke email-adres dat bij SVB-BGT bekend is.
  • Via het menu ‘Mijn instellingen’ kunt u zelf aangeven of u op uw (persoonlijke!) email-adres wel of geen notificatie-mails wenst te ontvangen. Daardoor is de ‘work-around’ van een leeg of opzettelijk ongeldig email-adres niet meer nodig. Bij de productiegang zal standaard worden ingesteld dat er WEL notificatie-mails naar het email-adres van uw account zullen worden gestuurd. Indien u dit niet wenst, kunt u dit zelf via ‘Mijn instellingen’ aanpassen.

PERSOONSGEGEVENS

  • Het zal mogelijk zijn om uw persoonsgegevens te downloaden naar een PDF file

Verdere informatie:
Gedetailleerde instructies met betrekking tot de AVG aanpassingen kunt u hier vinden.
De releasenotes van BRAVO 19.2.4 kunt u hier downloaden.

Heeft u nog vragen of opmerkingen?

Dan kunt u contact opnemen met het BGT Klantcontactcenter.
Dit is bereikbaar op telefoonnummer: 088 183 46 00 (op werkdagen tussen 9 en 17 uur) en digitaal op https://formulieren.kadaster.nl/contact_bgt

twitterlinkedinmail
Meld je aan voor de Contactdag 2019 in jouw regio!Aanmeldformulier