Skip to content

Informatie met betrekking tot MMS 2.1 Incl. instructievideo

André Boom
01 okt 2019
twitterlinkedinmail

Bekijk hier de instructievideo.

______________________________________________________________________________

MMS 2.1 is live!

Op maandag 11 november is MMS release 2.1 in productie gegaan.
Deze release staat in het teken van de AVG wetgeving, hetgeen consequenties heeft voor o.a. het gebruik en beheer van wachtwoorden en email-adressen.
In het onderstaande wordt aangegeven welke impact dit op jou als gebruiker heeft.

Wat wordt er van jou als gebruiker verwacht?

  • Op 11 november heb je een email ontvangen van noreply@svb-bgt.nl met de titel ‘MMS wachtwoord.’
    In deze mail staat een tijdelijk wachtwoord waarmee je in MMS kan inloggen. Dit wachtwoord is éénmalig geldig.
    Wanneer je ingelogd bent met dit tijdelijke wachtwoord, kun je een gepersonaliseerd wachtwoord instellen.
    Je oude wachtwoord werkt niet meer vanaf 11 november.
  • Heb je deze email niet ontvangen?
    • Controleer dan je persoonlijke gegevens, met name je email-adres, via ‘Mijn instellingen’. Je moet een geldig (persoonlijk!) email-adres hebben ingesteld! 
    • Controleer dat je email-applicatie (MsOutlook etc.) geen doorstuurregels bevat zodat persoonlijke mails die je in het kader van wachtwoord- en emailbeheer van noreply@svb-bgt.nl ontvangt, niet worden verplaatst naar niet-persoonlijke mappen.
      Deze mails zijn herkenbaar aan de volgende titels: ‘MMS wachtwoord’, ‘MMS wachtwoord reset’, ‘MMS wachtwoord verloopt’, ‘MMS account’, ‘MMS wijziging mailadres’.
    • Controleer of je mail in de spam is terechtgekomen.
    • Kun je de mail niet terugvinden, neem dan contact op met het BGT Klantcontactcenter en vraag hen of ze je wachtwoord willen resetten omdat je geen ‘wachtwoord-reset mail’ hebt ontvangen. Er zal dan een nieuwe mail naar je worden gestuurd met een tijdelijk wachtwoord.

Wat verandert voor jou als gebruiker in MMS 2.1?

ACCOUNTNAAM

  • Je bestaande accountnaam blijft ongewijzigd.

WACHTWOORD

  • Je krijgt een nieuw tijdelijk wachtwoord en dient vervolgens zelf een nieuw wachtwoord in te stellen.
  • Wachtwoorden moeten aan bepaalde sterkte-eisen voldoen.
  • Wachtwoorden blijven 60 dagen geldig. Vanaf 3 weken voorafgaande aan de vervaldatum ontvangt u wekelijks een email met het verzoek om tijdig een nieuwe wachtwoord in te stellen. Ook op de vervaldag zelf ontvangt u nog een reminder.
  • Wanneer het tijdelijke wachtwoord is verlopen, wordt je account geblokkeerd. Je kunt dan contact opnemen met het Klant Contact Center (KCC) van het Kadaster met het verzoek jouw account opnieuw te activeren.
  • Wanneer je het tijdelijke wachtwoord vergeten bent, kunt je dit op het inlogscherm aangeven. Je ontvangt dan een email met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen. Dit werkt niet wanneer je wachtwoord verlopen is of je account geblokkeerd is. In dat geval neem je contact op met het KCC.
  • De procedure rondom het aanmaken van nieuwe accounts is veranderd. De eigenaar van het nieuwe account ontvangt de accountnaam per email. Enige tijd later wordt via een aparte email een tijdelijk wachtwoord toegezonden. Na hiermee ingelogd te hebben dient men een persoonlijk wachtwoord in te stellen.

INLOGGEN

  • Na 6 foutieve inlogpogingen kun je gedurende 5 minuten niet meer inloggen. Na nog eens 6 foutieve inlogpogingen wordt je account geblokkeerd. In dat geval neem je contact op met KCC van het Kadaster met het verzoek je account opnieuw te activeren.
  • Een sessie wordt automatisch afgesloten wanneer gedurende 60 minuten geen activiteit plaatsvindt. Door opnieuw in te loggen, hervat je de sessie.
  • De procedures rondom het aanmaken van nieuwe accounts en het wijzigen van je e-mail adres zijn veranderd. Hierover ontvang je tijdig meer informatie.

EMAIL-ADRES

  • Met ingang van 11 november dient elk account over een geldig en binnen MMS uniek persoonlijk email-adres te beschikken. SVB-BGT zal in voorkomende gevallen de transitie van de email-adressen regisseren.
  • Met ingang van 11 november dient elke organisatie over een geldig en binnen MMS uniek niet-persoonlijk email-adres te beschikken. SVB-BGT zal in voorkomende gevallen de transitie van de email-adressen regisseren.

PERSOONSGEGEVENS

  • Het wordt mogelijk om jouw persoonsgegevens via ‘Mijn instellingen’ te downloaden naar een PDF file
  • De categorie ‘geslacht’ komt te vervallen. In de aanhef van e-mails komt ‘Heer/Mevrouw’ te staan.

 

Verdere informatie:

De releasenotes van MMS 2.1 vind je hier.

Heb je nog vragen of opmerkingen?

Neem dan contact op met het BGT Klantcontactcenter.
Dit is bereikbaar op telefoonnummer: 088 183 46 00 (op werkdagen tussen 9 en 17 uur) en digitaal op https://zakelijk.kadaster.nl/klantenservice-bgt

twitterlinkedinmail
Wij zijn gesloten vanaf 23 december t/m 1 januari! Heb je nog MMS of BRAVO account aanvragen?Lees meer
+ +