Terugmeldingen worden op tijd in behandeling genomen


Over deze kwaliteitseis is formeel het volgende vastgelegd (bron: ministerie van BZK):

BeschrijvingTerugmeldingen worden op tijd in behandeling genomen
KwaliteitsdimensieActualiteit
NummerKE 2022-01
Norm100% binnen 5 werkdagen
Oorsprong eisWet BGT, artikel 27.2
IndicatorTerugmeldingen die niet binnen 5 werkdagen in behandeling zijn genomen
Interventiewaarde98% van de meldingen is binnen 5 werkdagen in behandeling genomen of afgewezen

 

Voor deze kwaliteitseis is de volgende rapportage beschikbaar (bron: Kadaster):

RapportageTerugmelding niet tijdig in onderzoek genomen Kwaliteitsdashboard BGT
Uitleg meting Toelichting Kwaliteitsdashboard

 

Over deze kwaliteitseis is de volgende informatie voor bronhouders beschikbaar (bron: SVB-BGT):

Nadere uitlegHet is belangrijk dat terugmeldingen binnen 5 werkdagen in behandeling worden genomen. In de afgelopen jaren blijven bronhouders landelijk gezien enkele procenten achter op de afgesproken kwaliteitsnorm. Bronhouders wordt daarom gevraagd na te gaan hoe het behandelingsproces van terugmeldingen zo kan worden aangepast, dat de afgesproken kwaliteitsnorm wel zal worden behaald.
DocumentatieGeen

 

Deze pagina maakt onderdeel uit van een beschrijving van het onderwerp kwaliteitseisen.